tisdag 4 november 2008

Vänstertrafik ...



Vägen från Galway till Westport går rakt norrut och sedan västerut, mot Atlanten till.

Det här, mina vänner, är en 100-väg på Irland.

Noll vägren.

Smalt och slingrigt.



På morgonen .. på väg från Westport till Louiseburg .., kör vi fel.
Vid huset till vänster på bilden vänder vi, och så blir allt bra.



Mitt i alltihopa kommer ett får eller flera spatserande i godan ro.
Lugnt och stillsamt.
Ingen brådska här inte.



Och så här kan utsikten från bilen vara,

om man är på väg till underbara ... Connemara.

(Obs. rimmet! Och om man klickar på bilden ., förstår man varför Irland kallas för Den Gröna Ön.)

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Bara ordet Connemara är lyriskt tycker jag!

Jag har kört vänstertrafik i Skottland....huvva!
Men det gick bra utan bulor på bilen.
Men det är allt bakvänt!!!!

Turtlan

Elisabet sa...

turlegirl: jag GAPSKRATTADE åt pv:s självironi och skämt om detta med vänstertrafik och hela tiden tyckte jag att han höll så nära bilarna som stod parkerade på vänster sida .. nästan så jag väntade att det skulle skrapa i lacken ..-)

Två gånger, båda i korsningar där vi var ensamma sedan på vägen, svängde han över till höger sida.

ajabaja.