onsdag 5 november 2008

I köttaffären ...



Inte för sitt liv kunde pensionatsvärden begripa varför jag nödvändigtvis ville titta in i den här lilla butiken, men jag visste precis på pricken varför!

Det kanske är någon slags yrkesskada, det här att jag tycker att det är så himla roligt att kolla hur det ser ut i andra affärer .., att se på skyltarna och hur dom har lagt upp varorna?

I såna här butiker finns oftast drösvis med yrkesstolthet!



Vilken yrkesskicklighet!
Titta, så outsägligt fint skyltat!
I Sverige tror jag absolut inte att du får blanda grönsaker med kött så här som på bilden, då kan vi stackars oskyddade kunder få i oss baciller och falla döda till marken.
Tror Livsmedelsverket.
Inte heller skulle mannen som skär upp kött på den övre bilden få stå där utan plasthandskar på sina händer.
Det är ju rent förunderligt att irländarna öht är vid liv, så många hälsofaror som uppenbaras bara i köttaffären!
Måtte inte Ansvariga Tjänstemän från Sverige titta in i dylika affärer, då åker nog deras blodtryck i höjden.

(Ja .. och så var det det där med klickandet ...)



Potatis av alla de slag finns även hos oss på Ica numera.
Så även på Irland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha - nu äntligen hittade jag till Irlandsresan! Köttbilden var underbar och jag fattar precis varför du skulle in i den butiken. Jag riktigt dreglar när jag klickade på bilden. Ujujuj, vilket kött! Det är annat än de påvra köttdiskarna här i Nora :-(

Jättekul att se alla resebilderna! Skulle bra gärna vilja se tröjan som pv ratade, den som du tyckte han skulle ha. Ibland förstår inte karlar sitt eget bästa ;-)

Anonym sa...

jamen jag köpte en jättefin tröja som dessutom var billigare.
PV