torsdag 6 november 2008

Hotell Castlecourt i Westport ..



Vi nästan dånade när vi öppnade dörren till hotellrummet!

För 350 svenska kronor per person blev detta vårt .., plus ett stort, härligt badrum .., två fåtöljer och ett litet runt bord framför fönstret ., strykbräda och strykjärn .., tv förstås .., och så frukost morgonen därpå!

"Men .., ska vi inte ligga i samma säng ...?!!" utbrast pensionatsvärden besviket.

"Nä, aldrig i livet! Jag har så smal säng hemma i Ystad och tänk, nästan en dubbelsäng för sig själv, det är ju rena drömmen!" svarade jag lyckligt.

Den till vänster blev min.

Efter en stund sträckte jag ut handen och sa att om han ville .., kunde han ju få hålla min hand .., ja, som tröst.

Så där värst glad blev han nu inte.

Jag vet inte vad han hade väntat sig ....

(Och till läsare som förfäras över bloggmadamens bristande romantiska ådra, vill jag bara säga .. pensionatsvärden har minsann ångervecka/månad/år! )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nja, minnet är nog lite kort på madamen. Hon kröp minnsann över en stund till mig i stället, innan vi separerade för nattens sömn.
Men visst var det fint i rummet o sängarna var kanon, liksom frukosten. Byggde upp kroppen med ytterligare två kilo dessa dagar i (på?) Irland. Gott att släpa på mellan Sälen och Mora den 1 mars.
PV

Evas blogg sa...

Det där kallar jag säng!!